به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع خاک چینی ایران، مدیر عامل این شرکت از آغاز بهره برداری از کارگاه شماره 3 معدن کائولن( گیردوویل) بعد از 20 سال خبر داد.

منصور پور مهدی گفت: شرکت صنایع خاک چینی ایران به عنوان بزرگترین تولیدکننده و صادرکننده کائولن در کشور در حال حاضر 4 کارگاه کائولن در محدوده 80 کیلومتری معدن خود را داراست.

وی افزود: کارگاه شماره 3 که قریب به 20 سال به صورت راکد باقی مانده بود با همت پرسنل بخش معادن این شرکت توانست با احداث راه دسترسی ایجاد سینه کار، این کارگاه را احیاء کند.

مدیرعامل شرکت صنایع خاک چینی ایران در خصوص ویژگی های کائولن برداشت شده از کارگاه شماره 3 گفت: نوع ذخایر مواد معدنی موجود در کارگاه شماره 3 (معدن گیردوویل) کائولن فلدسپات با قابلیت استفاده در صنعت سرامیک به عنوان مواد اولیه مصرفی در بدنه انواع کاشی می باشد که علی رغم قرار گرفتن این کد محصول در سبد محصولات درجه بندی شرکت، به دلیل مشکلات معارض محلی، از بین رفتن راه دسترسی، نبود سینه کار عملاً بهره برداری از معدن امکانپذیر نبوده و این محصول از لیست محصولات شرکت حذف شده بود.

وی افزود: در شهریور ماه سال جاری با مرمت، اصلاح مسیر دسترسی و ایجاد سینه کار پس از وقفه و تعطیلی حدوداً 20 ساله، فعالیت استخراج، بارگیری و حمل مواد معدنی به صورت مستمر شروع شده است.

منصور پورمهدی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بیش از یک هزار تن کائولن از این معدن به شرکت جهت تشکیل دپو برای ارائه محصول درجه بندی منتقل می شود افزود: بازاریابی و فروش محصول استخراج شده از کارگاه شماره 3 با تدابیر صورت گرفته واحد تحقیق، توسعه، آزمایشگاه ها و واحد بازاریابی و فروش شرکت، موجب عقد قرارداد فروش حدود 40 هزارتن بصورت سالیانه با یکی از شرکتهای تولدی در صنایع کاشی شده است که این امر موجب ارسال روزانه حدود 300 تن محصول به این شرکت می گردد.

کائولن درجه بندی و فرآوری مواد اولیه پشتیبان صنایع تولید کننده ظروف چینی، چینی بهداشتی، کاشی و سرامیک، مقره سازی عایق ها، سیمان سفید، بتن سبک، آجرنسوز است.

اشتراک گذاری

تاریخ انتشار خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *