هاشمی: ١٤٥ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري تا افق ١٤٠٤ در فولاد و صنايع معدني

جلسه شورای راهبردی صدرتامین برگزار شد

هاشمی: ١٤٥ هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري تا افق ١٤٠٤ در فولاد و صنايع معدني

جلسه شورای راهبردی هلدینگ صدرتامین با حضور هیات مدیره، معاونین، مدیران و مدیران عامل شرکت های تابعه در راستای پیشبرد اهداف شرکت برگزار شد. سرپرست تاصیکو بر پیگیری لحظه ای پروژه ها، سیاست های جلوگیزی از زیان سهامداران و راه اندازی معاونت معدنی تاکیدکرد و گفت: بر اساس مانيفست صدرتامين تا افق 1404 مقدار 145 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است تا در پروژه های فولادي، معدنی و صنايع معدني سرمایه گذاری شود.

به گزارش روابط عمومی تاصیکو؛ حسین هاشمی، سرپرست شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در جلسه شورای راهبردی هلدینگ صدرتامین که با حضور هیات مدیره، معاونین، مدیران و مدیران عامل شرکت های تابعه صدرتامین برگزار شد، گفت: وظیفه ذاتی هلدینگ صدر تامین نظارت بر سهام شرکت ها است. برای این منظور نیز سیاست های را پیش بینی کرده ایم تا سهامدارن متضرر نشوند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های عارضه یابی گفت: تمام نکاتی که در قالب عارضه یابی شرکت ها مشخص شده اند باید با یک برنامه ریزی دقیق رفع شوند. در بحث پروژه ها که مهم ترین چالش هلدینگ است باید دلایل تاخیر مشخص و اعلام شود و براین اساس پروژه ها به صورت لحظه ای پیگیری می شود.

هاشمی در خصوص صادرات نیز گفت: باید زیر ساخت های لازم در خصوص توسعه صادرات و تسهیل در برگزاری نمایشگاه های خارجی با طراحی یک پلت فورم مناسب در بعد ریالی، دلاری و مقداری و بعد جغرافیای تعرف و راه اندازی شود.

وی گفت: کمیته های سرمایه گذاری باید در داخل شرکت ها راه اندازی و تقویت شوند و باید در سرمایه گذاری های صورت گرفته دقت لازم صورت گیرد.

وی همچنین در خصوص پیشبرد اهداف معدنی هلدینگ، گفت: تشکیل معاونت معادن در هلدینگ و تقویت ساختار معدنی جهت هم افزایی و استفاده از فرصت های معدنی در دستور کار قرار گرفته است.

سرپرست هلدینگ تاصیکو گفت: بر اساس مانيفست صدرتامين تا افق 1404 مقدار 145 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است تا در پروژه های فولادي، معدنی و صنايع معدني سرمایه گذاری شود.

وی افزود: بنابر تاکید رهبر انقلاب شرکت های بزرگ باید دانش بنیان شود و به همین منظور از تمام مدیران عامل درخواست می شود تا برنامه های خود را در این خصوص به هلدینگ ارائه کنند.

وی در نهایت با اشاره به اهمیت منابع انسانی و با تاکید بر رضایت پرسنل شرکت ها، گفت: بیشترین توجه به اقشار ضعیف باید صورت گیرد و بیشترین افزایش حقوق به حقوق کارگران تعلق یابد.

هاشمی همچنین مهم ترین هدف این جلسه را هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر شرکت ها دانست و گفت: امیدوار هستم با کار تیمی  و هم افزایی بتوانیم اهداف هلدینگ را به بهترین شکل ممکن محقق کنیم.

وی گفت: باید این جلسات به صورت مستمر ادامه داشته باشد و موضوعات بنیادی و اساسی هر شرکت پس از تحلیل و ارزیابی در همان شرکت به عنوان موضوعات بنیادی و فوری مورد ارزیابی و رفع مشکل قرار گیرد.

وی بیان داشت: هدف از برگزاری این جلسات، بررسی برنامه اقدام و مسائل اولویت دار شرکت ها، رفع موانع، ارتقا در پرتفوی شرکت ها و دسته بندی و اولویت بندی نکته نظرات مدیران عامل است که باید مورد توجه قرار گیرد.

نظارت داخلی در دستور کار تاصیکو

سعید عبودی، رئیس هیات مدیره صدر تامین نیز در این نشست با تبریک ولادت امام اول شیعیان و روز پدر با اشاره به کنترل های داخلی در شرکت ها، گفت: نظارت داخلی باید در شرکت های زیر مجموعه در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: باید به ترتیب اعضای کمیته حسابرسی در شرکت ها اهمیت داده شود، ضوابط و آیین نامه ها و دستور عمل ها به روز و در دسترس همکاران قرار گیرد.

عملکرد مدیران عامل در چهارچوب سیاست ها بوده است

 حمزه وکیلی، عضو هیات مدیره و معاون امور شرکت ها نیز خلاصه ای از صورت وضعیت شرکت ها را ارایه داد و گفت: عملکرد مدیران پرتلاش هلدینگ همه در چهارچوب ضوابط و در راستای سیاست های از پیش تایین شده بوده است.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری صدرتامین یکی از بهترین شرکت های فعال در حوزه معدنی و صنایع معدنی به شمار می آید و تلاش تمامی همکاران باید ارائه خدمات به ذینفعان و سهام داران باشد. هم اکنون گزارش های دریافتی از شرکت های تابعه نشان از وضعیت قابل قبول دارد اما باید باز هم تلاش خود را برای خدمات بیشتر و بهتر به کار گیریم.

در ادامه مدیران عامل شرکت های تابعه گزارشی از مسائل مهم فوری و یا غیر فوری و وضعیت فروش ارائه دادند.

سهم قابل توجه ذوب در بومی سازی

ایرج رخستی، سرپرست شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه 26 درصد از فولاد کشور در وزارت کار تولید می شود، در خصوص مشکلات این شرکت، گفت: مشکلاتی از جمله قیمت گاز و … باعث کاهش راندمان کار در شرکت ها شده است و لازم است مقامات در این خصوص اقداماتی را در دستور کار قرار دهند. شرکت ذوب آهن اصفهان امید دارد با حمایت هایی که انتظار می رود از این شرکت در دولت جدید شود هر سه کوره خود را روشن نگه داشته و رکورد تولید ذوب آهن را به ثبت برساند.

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن اصفهان طی سالیان گذشته موفق شده است بسیاری از نیاز های کشور را که پیشتر به کشور وارد می شد را بومی سازی کند که از جمله آن می توان به ریل اشاره کرد. انشالله براساس برنامه ریزی هایی که در دستور کار همکاران ما قرار دارد خبرهای خوشی از این دست اقدامات به مردم عزیز اطلاع رسانی می شود.

افزایش 600 درصدی صادرات

مجید ضیایی، مدیر عامل مس باهنر نیز با بیان اینکه مس باهنر موفق به کسب 1600 درصدی در فروش و 600 درصدی در صادرات شده است، گفت: سود این شرکت به 60 میلیارد تومان رسیده و در مدت 10 ماه توانستیم بودجه کامل را محقق کنیم.

وی گفت: صادرات در شرایط فعلی تنها راه حل مشکلات کشور است و مس باهنر می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای سایر شرکت ها باشد. 30 درصد از سرمایه برگشتی در این شرکت از طریق صادرات بوده است.

سهم 40 درصدی زغال سنگ از تولید داخل

رمضان کریتی، مدیر عامل زغال سنگ پروده طبس نیز گفت: زغال سنگ طبس تنها معدن مکانیزه کشور است و ما بزرگترین تولید کننده زغال کشور هستیم و به تنهایی 40 درصد از سهم تولید داخلی را بر عهده داریم و حدود 70 درصد از سهم تولید منطقه طبس را داریم. همچنین بیش از 70 درصد از تولیدات این شرکت به ذوب آهن اصفهان ارسال می شود.

وی گفت: صنعت زغال سنگ کشور نیازمند تحول است و لازمه این تحول، گذر از معدنکاری سنتی به معدنکاری مکانیزه خواهد بود. صنعت زغال سنگ در بسیاری از کشورها تحت حمایت دولت است و اگر پشتیبانی مناسب از انجام شود زغال سنگ می تواند محرک مهمی در رشد اقتصادی کشور باشد.

تولید 253 تن محصول در معدنی املاح

هوشنگ فرجی، مدیر عامل معدنی املاح ایران نیز گفت: در 11 ماه امسال 253 تن محصول تولید شده است که بالغ بر 513 میلیارد تومان است و تولید و فروش امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد رشد داشته است.

وی افزود: صادرات این شرکت به حدود یک میلیون دلار رسیده و در ارتباط به پروژه ها، پروژه نمک در تابستان گذشته به بهره برداری کامل رسیده است، همچنین پروژه سولفات پتاسیم و کلرید کلسیم 86 درصد پیشرفت فزیکی داشته است.

وی در خصوص مشکلات این شرکت گفت: افزایش قیمت حامل های انرژی بخصوص گاز، کاهش فروش محصول سولفات سدیم به دلیل کاهش تولید پودر شوینده از جمله مشکلات اساسی ما بود.

شکستن رکورد 25 ساله در فرآورده های نسوز ایران

علی تدین، مدیر عامل شرکت فرآورده های نسوز ایران نیز در ادامه گفت: در سال گذشته پنجاه هزار پانصد تن تولید داشتیم که توانستیم رکورد 25 ساله شرکت را بشکنیم و پروژه های در دست احداث تا پایان اردیبهشت ماه سال 1401 به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: یکی از غنی ترین و با کیفیت ترین معادن دولومیت کشور معدن دولومیت دو چشمه نهاوند است که طی 2 سال گذشته موفق به اخذ پروانه بهره برداری شد و انشالله کارخانه نیز در اسفند ماه امسال به بهره برداری می رسد.

تدین همچنین به افزایش سهم بازار آجر های نسوز مورد نیاز صنعت سیمان اشاره و فولاد با انجام هم افزایی با شرکت ذوب آهن اصفهان تاکید کرد.

بهره مندی از توان مردم استان سیستان و بلوچستان در پارس تامین

محمد نبی نوری، مدیر عامل شرکت توسعه معادن پارس تامین گفت: طی 2 سال و نیم گذشته موفق به کشف یکی از بزرگترین معادن طلای کشور شده ایم و انشالله در آینده نزدیک کارخانه طلا را در استان سیستان و بلوچستان راه اندازی می کنیم و تمامی نیروهای مورد نیاز از مردم منطقه و بومی استان خواهند بود.

وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان مهد معادن ایران به شمار می آید و با توجه به مجموعه اقداماتی که مقامات استان جهت حضور شرکت ها در استان فراهم کرده اند همکاران در معاونت برنامه ریزی و مدیران عامل شرکت ها می توانند حضور اثرگذاری در توسعه استان داشته باشند.

الوند منبع فروش طرح کاشی و سرامیک ایران می شود

علی آقا محسنی، سرپرست شرکت کاشی و سرامیک الوند هم در این جلسه گفت: مهم ترین چالش شرکت الوند نبود نمایشگاه دائمی در تهران و … است و درصورتی که این واحد نمایشگاهی راه اندازی شود محصولات ما در معرض دید مخاطبان بیشتر از هر زمانی قرار می گیرد.

وی گفت: همچنین برنامه ریزی ها بسیاری در خصوص طراحی طرح کاشی شده است و در دستور کار همکاران ما قرار گرفته است تا انشالله به زودی منبع فروش طرح در کشور باشیم. همچنین برنامه ریزی جهت نوآوری و تمایز در محصولات نیز در دستور کار الوند قرار دارد.

رشد 56 درصدی صادرات خاک چینی

منصور پور مهدی، مدیر عامل خاک چینی نیز گفت: این شرکت در 9 ماهه منتهی به آذر ماه سال 1400موفق به افزایش 13 درصدی در شاخص سود خالص شد و فروش محصولات کائولن فرآوری و درجه بندی شرکت 415109 تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است.

وی افزود: صادرات شرکت در این مدت با رشد 56 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل، 3610 تن بوده است. همچنین تولید محصولات کائولن درجه بندی شده و فرآوری شده با توجه به استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط  تولید با رشد17درصدی در 9 ماهه سال جاری به 467342 تن رسید که نسبت به بودجه 119درصد افزایش داشته است.

رشد 42 درصدی تولید پشم شیشه ایران

جهانگیر باقری، مدیر عامل پشم شیشه ایران گفت: تولید امسال شرکت 8 درصد نسبت به سال گذشته و 42 درصد نسبت به بودجه رشد داشته است و فروش ما نیز یک درصد نسبت به سال قبل و 20 درصد نسبت به بودجه بیشتر شده است.

وی ادامه داد: ضرورت صادرات محصولات شرکت اولویت ما به شمار می آید و تلاش داریم محصولات را به کشور های هدف که پیشتر مورد ارزیابی قرار گرفته اند صادر کنیم. هم اکنون اولویت ما صادرات به کشور های همسایه بخصوص کشور های عراق و حاشیه خلیج فارس است.

ارتقاء جایگاه برند کاشی سعدی

امیرپروال، مدیر عامل کاشی سعدی نیز گفت: ارتقاء تکنولوژی خطوط تولید در دستور کار شرکت است، بنابر این درخواست تسریع روند تصویب طرح های توسعه را داریم و یک طرح توسعه 15 میلیارد تومانی نیز در دستور کار قرار دارد که مطالعات اولیه آن در حال انجام است.

وی افزود: ارتقاء جایگاه برند کاشی سعدی نیز پیشتر در دستور کار قرار گرفته است که انشالله با رویکرد هلدینگ به زودی این مهم اجرایی خواهد شد.

ارسال محصولات لعابیران به کشور سوریه

نادر رضایی منش، مدیر عامل شرکت لعاب ایران نیز گفت: تا سال گذشته این شرکت هیچ صادراتی نداشته است اما در سال جاری 2 محموله صادراتی به کشور سوریه داشتیم و قرار است به زودی صادرات به ترکیه، عمان و عراق نیز انجام شود.

وی گفت: افزایش تولید و رسیدن به ظرفیت اسمی شرکت با همت کارشناسان و کارگران زحمتکش در دستور کار قرار دارد که انشالله خبر های خوبی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

هم افزایی سرام آرا با شرکت های تابعه

علی ایزدی، سرپرست شرکت سرام آرا نیز گفت: تامین مواد اولیه جهت تولید از مهم ترین برنامه های این شرکت است، هم اکنون مذاکراتی با شرکت های تابعه در صدرتامین داشته ایم که خوشبختانه همکاری خوبی با سرام آرا داشته و دارند.

وی ادامه داد: رویکرد هم افزایی در میان شرکت های تابعه در صدرتامین از قبل در دستور کار قرار داشت و انشالله این هم افزایی در دوره جدید مدیریت شتاب بیشتری به خود گیرد تا سرام آرا جایگاه خود را در بازار ایران ارتقاء دهد.

خروج پودر بندر امام از زیان

قاسم داودی، مدیر عامل شرکت پودر بندر امام گفت: بعد از سال های متمادی این شرکت از زیان در آمده و سود ده شده است و رشد 560 درصدی درآمد شرکت را به ثبت رسانده ایم و امید است با رویکرد مدیریتی جدید و همکاری با شرکت ایپیکو این روند ادامه داشته باشد.

ورود ماشین آلات حفاری برای شرکت حفاری صدرتامین

حمید، امامی مدیر عامل شرکت اکتشاف و حفاری نیز گفت: با 86 میلیارد تومان سرمایه این شرکت فعالیت خود را آغاز کرده است و واردات ماشین آلات در حال انجام است.

وی ادامه داد: راه اندازیی این ماشین آلات تماما به هماهنگی هایی که قبلا در برنامه قرار داشته است در حال انجام است اما نیاز به حمایت های هلدینگ جهت انجام دقیق برنامه ها داریم تا سیاست های مورد نظر بازده خوبی داشته باشد.

راه اندازی کارخانه طلای کردستان در آینده ای نزدیک

محمود قادر مرزی، مدیر عامل شرکت طلای کردستان نیز گفت: ما در حوزه معدن مشکل نداریم و کارخانه نیز در حال تاسیس است و تمامی مجوز های آن گرفته شد و انشالله کارخانه این منطقه  موجب رونق و اشتغال زایی مردم استان خواهد بود.

خروجی عارضه یایی شرکت هیا تابعه و عملکرد صدرفردا

هادی کمالی، مدیر عامل شرکت شتاب دهنده صدر فردا نیز گفت: این شرکت توانسته است 60 میلیارد تومان دانش فنی ایجاد کند و خروجی عارضه یابی که توسط این شرکت انجام شد، بنا به گفته صاحب نظران قابل توجه بوده است.

وی در خصوص همکاری با شرکت های تابعه نیز گفت: هم افزایی با شرکت های تابعه صدرتامین قابل قبول بوده است اما می توان با برنامه ریزی و اجرای سیاست های صدرتامین موجب افزایش این هم افزایی و ایجاد فضای جدید در حوزه نوآوری کشور شد.

پس از اتمام سخنان مدیران عامل شرکت های تابعه صدرتامین، زروندی، سرپرست معاونت مالی و پشتیبانی هلدینگ با اشاره به برنامه های خود در شرکت گفت: تحقق بودجه، مولد سازی دارایی های راکد و تامین مالی برای پروژه ها از برنامه های این معاونت خواهد بود.

گفتنی است در پایان جلسه پنل حوزه انرژی با حضور دکتر پیغمبر زاده مشاور وزیر نیرو برگزار شد و مدیران عامل و معاونین و مدیران شرکت های تابعه دغدغه های خود را در حوزه فعالیت های شرکت ها بیان کردند.

 

اشتراک گذاری

تاریخ انتشار خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *